OFTE STILTE SPØRSMÅL

 

Når sendes min pakke?

Feststemning har alle varer på lager i Norge og rask behandling av ordrer.  Bestillinger som kommer inn før kl. 13:00 (ukedager) blir sendt samme dag.

Bestilinger som kommer etter kl. 13:00  blir sendt neste virkedag. Dvs at bestillinger etter kl. 13:00 på fredager vil bli sendt førstkommende mandag.

Avvik fra normal sendetid vil bli oppgitt i kassen og på siden "Betaling/Frakt".

 

Hvor lang er frakttiden?

Frakttiden er normalt 1-3 virkedager, enkelte strekninger opptil 5 virkedager. Fraktalternativet "Pakke med sporing" anbefales for raskest frakttid.

Ved høytider o.l. kan sendingstiden være noe lengre og eventuelle forsinkelser med Posten er utenfor vår kontroll. Dersom du har valgt fraktalternativet "Brevpost" og det har gått 5 dager + etter bestilling uten at du har mottatt hentelapp i postkassen, ber vi deg ta kontakt med ditt nærmeste postkontor / post-i-butikk da manuelle feil kan skje ved utsendelse av hentelapp.

Om du har valgt fraktalternativet "Pakke med sporing", kan du se hvor pakken din befinner seg på posten.no eller bring.no  Sporingsnummer står på leveringsbekreftelsen du mottar på e-post. 

 

Jeg har lagt inn en ordre men ønsker å bestille flere produkter, slipper jeg dobbel porto?

Ja det gjør du! Så sant ikke bestillingen din allerede er klargjort for sending. Da er det viktig at du sier ifra på forhånd, ellers pakkes ordrene hver for seg. Gi beskjed på e-post eller live chat og vent med ny bestilling til du har fått svar. 

 

Rekker pakken min fram?

Dersom det er kort tid til du trenger produktene, anbefales fraktalternativet "Pakke med sporing". Ta gjerne kontakt og oppgi ditt postnummer, så kan vi sjekke forventet frakttid til din leveringsadresse.

 

Jeg vil returnere en vare, hva gjør jeg?

Det er enkelt å returnere varer til FESTSTEMNING. 

1. Legg produktene du ønsker å returnere i egnet emballasje (produkter må returneres i opprinnelig tilstand)

2. Send en e-post til post@feststemning.no og informer om returen

3. Send returvarene sammen med angrefristskjema (sendt sammen med ordrebekreftelsen) til: FESTSTEMNING.NO, v/stubban, Postboks 17, 3906 Porsgrunn

Du får en e-post så snart din pakke er registrert returnert, merk at dersom forfall på faktura forfaller før det, må denne betales og du får da pengene tilbakebetalt så snart pakken er returnert. Du kan eventuelt gi oss beskjed om du ønsker utsettelse på forfallsdato.

 

PS! Dersom du ønsker å returnere hele bestillingen må pakken hentes på postkontoret og returneres som en egen sending til feststemning.no. 

Bestillinger vil bli innlevert på ditt nærmeste postkontor og pakken må da hentes innen 2 uker. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss da dette er Postens reglementer. Kunden er ansvarlig for porto ved retur, og ikke avhentede pakker på postkontoret blir returnert til avsender med ny returporto fra Posten. Portoutgifter trekkes da fra på beløpet som refunderes til kunden eller legges til på faktura fra Klarna.

 

 

Har dere et utsalgssted / butikk der jeg kan hente varene?

Nei, dessverre. FESTSTEMNING er kun nettbutikk, ordrer sendes pr post og det er ikke mulig å hente.

 

Jeg har ikke skrevet inn adressen min ved bestilling, trenger dere ikke denne?

Det som ofte skjer på pc / mobil er at dine opplysninger har blitt fylt ut automatisk ved bruk av "autofyll" i din nettleser. Når du tidligere har skrevet inn dine opplysninger i et skjema, som navn, adresse og telefonnummer og autofyll er på, lagres opplysningene dine i din nettleser til neste gang. Når du da ved en senere anledning skriver inn f.eks. navnet ditt, fylles resten av opplysningene dine inn automatisk. Autofyll kan du selv velge å skru av eller på i din nettleser. 

Sjekk at adressen din stemmer i din ordrebekreftelse så ikke pakken sendes feil.

 

Sender dere til utlandet?

Vi sender til Sverige og Danmark etter avtale. Gi beskjed om hvilke produkter du ønsker å kjøpe (ta gjerne screenshot av kassen), så finner vi riktig fraktpris og legger til fraktalternativet "Frakt utland" og betalingsalternativet PayPal i kassen.

 

Andre spørsmål?

Ta kontakt på live chat (nederst til høyre på nettsiden), skriv beskjed under "Kontakt oss" eller send en e-post til: post@feststemning.no